Samarbeta med Grillbloggen

Låt oss hjälpa dig att nå ut med information om dina produkter till en het och glödande marknad

Problemet idag är att reklamtröttheten är markant idag. Fler och fler ser inte den reklam som finns idag. Många sätter upp "Ej Reklam Tack” skyltar på sina dörrar. Fler och fler installerar AdBlocker på datorerna och nu också mobilerna. TV-tittandet minskar till förmån mot reklamfria tjänster som Netflix etc. Enligt RMI-Berghs så är detta annonsörernas största problem idag. Hur når man ut till sin målgrupp. För första gången så får annonsörerna inte det resultat som de förväntar sig.

Det finns nya kanaler som är mer trovärdiga och lyckosamma hos den relevanta målgruppen. Förebilder eller som det kallas för "Influencers". Vi har i flera år sett PewDiePie ökat antalet prenumeranter / tittare på sin YouTube kanal. I dagarna passerade han drömgränsen på 89.000.000 prenumeranter. Han är mer trovärdig än en 30 sekunders reklamfilm på TV.

Enligt en undersökning som Better Bloggers gjorde:

  • 3 av 4 uppger att de köpt en produkt baserat på en bloggrekommendation.
  • 75% är positiva till redaktionell reklam på bloggar så länge det är tydligt märkt som reklam och inte frångår bloggarens stil.
  • 3 av 4 uppger att det är Troligt, Ganska troligt eller Mycket troligt att de skulle bli influerade till köp av sina favoritbloggare om de gillade produkten i fråga.

Jag har drivit Grillbloggen.nu i 10 år. Det är först de senaste tre-fyra åren som jag började arbeta med den regelbundet. 2019 kommer mer och mer inlägg filmas. Redan nu i början av mars 2019 har vi intervjuvat ett par andra "grillprofiler". Mycket uppskattade inlägg.

Syftet med Grillbloggen.nu

Nå och inspirera Svenssongrillarna och lyfta dem kunskapsmässigt från den färdig marinerade flintasteken till att börja experimentera med ”bättre” råvaror och produkter. Det kan vara din granne som tänder grillen med tändvätska, köper en flintastek, tar en öl och tror att han är bäst. Vilket han kanske inte är… Jag vill inspirera honom att pröva andra råvaror, produkter och sätt att grilla så att han verkligen kan bli bäst. Bloggen vänder sig givetvis till alla - både kvinnor och män.  

Det finns tre nivåer av grillers:

  1. Svenssongrillaren, tändvätska, färdig marinerad flinta stek, har en grill köpt på bensinmacken, tvekar inte att använda engånggrill.
  2. Grillarenintresserad som köper lite dyrare råvaror, har lärt sig att grilla med lock på grillen, testat lite rökning, har två grillar och ingen engångsgrill.
  3. Grillexperten, gör sin egen rub, kokar sina egna såser, har minst fyra grillar varav en smoker,

Min ambition är att få Svenssongrillaren till nästa nivå - Grillintresserad och börja grilla mer med bättre råvaror och produkter.

Målgruppen

Först och främst finns målgruppen i Sverige.
Män och kvinnor, 30 - 55 år, villa/radhus boende, matlagningsintresserad.

Facebook - målgrupp

Statistik Facebook 2018

Statistiken från den 13/3-2019

Jag skulle tro att målgruppen på sajten överensstämmer med den på Facebook.

Våra kanaler

Grillbloggen.nu finns i fler olika kanaler:

  • Givetvis har vi webbsidan / sajten - Grillbloggen.nu. ca 69.000 unika besökare 2018.
  • Facebook.com/Grillbloggen är den huvudsakliga sociala media kanalen idag. 2.102 följare. 
  • Instagram 1.120 personer som följer.
  • YouTube kanalen startades mars-2017. 1002 prenumeranter.

Vi är också aktiva i andra Facebookgrupper

  • Weber-Grillklubben med 16.984 medlemmar.
  • BBQ-Lovers med 12.354 medlemmar. 
  • BBQ-Köp & Sälj med 3.504 medlemmar. 
  • Utekök / Uteplats / Grillplats med 10.974 medlemmar. 
  • Köttkoma med 30.513 medlemmar. 
  • Meat lovers all over the world med 760 medlemmar.

Med andra ord - vi syns där vi vill och vi får ut vårt/ert budskap.

Statistiken uppdaterades - 13/3-2019

Grillbloggen.nu sajten - Tre delar

1. Mina upplevelser

Under denna del skriver jag om vad jag har grillat, andra grillers (grillintresserade), produkter som jag har testat och utvärderat. Vissa inlägg sker mot betalning och är markerade som sponsrade artiklar. Jag är foto intresserad och tar många bilder till artiklarna. I många fall används bilderna (efter godkännande) på andra webbplatser och i sociala media. Länk

Det är under denna del som resultatet från de företag som har redaktionellt samarbete med mig hamnar.

Om du skickar produkter så kan en utvärderingen hamna här. Det är dock inte säkert att det gör det. Vill du vara säker, se våra sponsor alternativ här. 

2. Pressmaterial

Pressrelaser som jag fått / hittat med produkter / tjänster som jag tycker är grillrelaterat. Ibland skriver jag egna kommentarer för att förtydliga något. Länkar till avsändaren. Publiceras i mån om tid, helt kostnadsfritt. Länk

3. Recept från mina partner

Recept på grillrelaterade rätter som tillverkare, importörer och agenturer skickar till mig. Publiceras i mån om tid, kan prioriteras mot ersättning. Länk

Respons från besökarna

Några kommentarer på en film som jag sände live den 29 okt 2016. ”Tips för bättre ribbs!” 6.556 personer har nåtts av filmen. ca 2.600 visningar till den 16 dec 2016. 3 delningar och 45 gillar inlägget.
- Magnus Åhsberg · 6:06 tack för tipset:)
- Kenneth Stenborg · 6:00 Tack för tipset och en skitbra instruktionsvideo. Idag ska jag testa och grilla en Bruschetta (köpt färdigkryddad).
- Bengt Hall · 6:06 Bra tips med att ta bort hinnan, det visste jag inte

Livefilm på Facebook den 3 dec 2016. "Julklappstips för dina grillvänner ... Se länk för mer info om produkterna och länkar. Tagga dina vänner och skriv vilken av dessa julklappar du önskar dig så blir det lätt att få något du gillar i julstrumpan” 5.125 personer har nåtts av filmen. ca 1.700 visningar, 13 delningar och 33 gillar inlägget

Inga Ledsen- / Argmarkeringar på något inlägg. Ytterst få negativa kommenterar. Vilket är otroligt roligt!

De senaste två säsongerna av Grillmästarna TV4 har alla deltagaren valt att ställa upp på intervjuer. De har resulterat till artikelserien - Grillprofilen. Mycket uppskattad serie som ger många träffar och besökare.

Statistik

Grillbloggen webben statistik 2018

 Perioden 1 jan 2018 till 31 dec 2018.

Önskar du mer statistik - hör av dig till mig Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 070-8403191

Läs om våra sposorpaket här

Läs om våra värderingar och policys här

Grillbloggen

Peter Watz AB
Blåbärsvägen 22
181 64 Lidingö
070-8403191

Avdelningar
Copyright

Allt innehåll (texter, bilder, filmer) skyddas av upphovsrätten och ägs av Grillbloggen (Peter Watz AB) eller respektive rättighetsinnehavare (namnges där det är aktuellt.) Inget innehåll får kopieras, laddas ner eller på något annat sätt åter reproduceras på något sätt. Om så sker kommer vi debitera från 15.000 kr + moms per bild, text, film. Vill du använda vårt innehåll? Ta kontakt med Peter på 070-8403191 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Vi är öppna för samarbeten. Du får gärna länka till denna sajt, du får gärna dela artiklar och tipsa dina vänner.